Daisypath Anniversary tickers

bila stress !!

stress ...
apa y semua org akan lakukan yer bile rasa stress n rasa sentap ngn seseorg?
perkara ni mungkin berlaku disebabkan;

1) masalah kewangan
2) masalah kerja
3)masalah dgn rakan2 @ faktor org2 disekeliling dll

ramai juga diantara kita y mampu mengatasi masalah stress mereka ,maybe berlainan cara masing2..
bagaimana pula yer cara aku mengatasi diri aku jika aku rasa stress @ terasa sentap dgn kata2 org y mangkok hayun..

Bila aku stress ----->>>>>>

wahh bergini ker gaya aku stress,macam kusut bebenooo,lebam biji mato hahaha..



bila aku stress @ sentap dgn sesiapa, perkara y aku rasa aman selain solat, ialah memasak,kelentang kelentung kat dapur lg bgs,xtiviti y sihat hahaha,tah kenape bila aku start nk mula masak tu ilang semua rasa stress n kesentapan y melanda..benefit y ley dapat , dapat mencekik tu y best..mungkin nurun perangai arwah mak y sgt rajin memasak,,hahaha ye ke nurun kat aku perasan btl..tp aku xbohong aku mmg suke masak,wlupun pun aku msk xsedap..


 selain terapi memasak, aku suke shopping ni pun terapi terbaikkk hahaha,,alah bukannyer beli aper pun just cuci mata kat shopping mall tengok gelagat org..giler ko  tiap2 kali stress nak shopping,bukan kayo pun kayap ada lah...

hrmmm ni cara aku ilgkan stress & bagaimana pula bg org lain yer,mungkin caranya beza2 ?..
langkah y terbaik terus p solat,istigfar ,berzikir byk2..mesti cpt tenang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...