Daisypath Anniversary tickers

Kata ABAH : NUR itu maknanya CAHAYA

Sedang asyik mengemas dapur sambil mendengar Istigfar mp3
ASTAGHFIRULLAH RABBAL BARAYA...dr Munif Hijjaz...
tetiba aku teringat kata2 abah masa aku darjah 5 or 6 aku pun dh lupa...
kenapa ditahun 2012 plk tetiba teringat balik...umur yang semakin meningkat mungkin memory pun dh low..

hari ini 14.Jan.2012..aku ingat kembali perbualan aku semasa dgn abah lbh kurang mcm di bawah ni...:
AKU: abah kenapa abah bg nama nor.. Norhidayah...xglamour lgsg (dlm ht aku)
ABAH: NUR itukan cahaya..HIDAYAH  itu petunjuk...jadilah lah Cahaya petunjuk..bioor cahaya sikit (ada lorat jawa pekat)

erhmmm dulu mungkin aku belum mengerti apa maksud abah tu....skrg barulah aku mengerti makna  tersirat disebalik nama sebenar aku...terima kasih abah dan arwah mak... bergitu indah nama aku...
hasil pak gogelll aku cari apa ada pada nama...dan maksud disebalik tiap huruf nama aku....

N: Naif
O: Oportunis
R: Ramah..
H: Harum
I: Ikhlas
D: Dinamik
A: Amanah
Y: Yakin
A: Alim
H: Harum


hah....jgn terlalu percaya k..ini aku buat hanya suka2 jer.cuma yang mana yang baik kita ikot..mana yang buruk kita kena perbaiki....dan aku amat akui..dulu aku seorng yang sgt2 degil,keras kepala,suka sgt melawan arwah mak dan abah...sekarang pun msh ada ada lg perangai buruk itu.,mohon ALLAH bukakanlah pintu hati aku utk perbaiki segala keburukan aku..

Ya Allah betapa byknya dosa aku kepada mereka,,,lbh2 lg arwah  mak ..xsempat aku nak mohon maaf..arwah mak dan arwah utih pergi tanpa siapa pun duga..tapi kena terima sudah ajal dan ketentuan dari-Nya...ALLAH lbh sayang mereka..AL-FATIHAH...

Untuk abah yang masih ada ..harap takde bnde yang aku buat menyakitkan hati dia...tapi xtahu lah..aku ni..kdg mulut main lepas..aku cuba lah perbaiki sedikit demi sedikit...agar..makna sebalik nama aku..akan membuat abah rasa berbangga dan tersenyumm :) suatu hr nanti..Insyallah..semoaga aku jdk penyejuk mata untuk org tua aku...

sentiasa berazam untuk menjadi yang terbaik...mahu menjadi seorg hamba ALLAH yang sentiasa dekat dan ingat kepada kekasih-NYA..cuba untuk berubah ..mudah2han...
harapan agar semua org mendoakan aku agar diberi Cahaya dr ALLAH..terutama doa dr abah,akak2 dan abang2 aku..untuk aku... aku sendiri juga kena mencari Cahaya itu juga....Mohon diberi pentujuk dan Hidayah dari-Mu YA ALLAH....

aku akhiri n3 ini ..mari kita istigfar sekali dgn maknanya

AKU MEMOHON AMPUN YA ALLAH 
TUHAN PENERIMA TAUBAT

AKU MEMOHON AMPUN YA ALLAH
DARIPADA SEGALA DOSA-DOSAKU

WAHAI TUHANKU
TAMBAHKAN KEPADAKU ILMU YANG BERGUNA
DAN BERIKANLAH KEPADAKU AMALAN YANG DIMAKBULKAN

DAN KURNIAKANLAH KEPADKU
REZEKI YANG MELUAS
DAN TERIMALAH TAUBATKU
TAUBAT NASUHA.....


salam ukhwah dari aku yang bernama Norhidayah..
maaflah kalau n3 aku ni ada yang tersilap tulis makna nyer,,,tp itu yang hanya aku tahu..
kalau ada yang tersilap mohon ditegur dan diberi tunjuk ajar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...